Apollo: – Vi skal bli Nordens beste reisearrangør!
2017 ble et rekordår for Apollo, og suksessen fortsetter. Så langt i år melder reisearrangøren om en betydelig vekst i både antall reisende og omsetning – og for å nå det ultimate målet om å bli Nordens beste reisearrangør, inngår selskapet nå et strategisk samarbeid med kommunikasjonsbyrået NORD DDB.
– En nøkkelfaktor for suksessen ligger i kombinasjonen av et tilbud basert på kundenes etterspørsel og vår evne til å tenke nytt, og tørre å ta utradisjonelle valg. Vi investerer mye i å finne nye og spennende destinasjoner, og å tilby et bredt spekter av storbyreiser, cruise, aktive ferier og kulturopplevelser, sier markedssjef Tonje Løkaas Fossum.
Apollo er naturligvis mest kjent for å være Norges største arrangør av reiser til sommerfavoritten Hellas, hvor de stadig forsterker sin posisjon, gjennom både nye og unike reisemål. Reisearrangøren er alene i landet om å tilby autentiske feriesteder som Sitia, Karpathos og Kalamata, så vel som de berømte Kykladene på charterprogrammet.
– Hellas er Apollos DNA, og vil alltid være det vi kaller hjem. Det er her vi er størst, og det vi kan best, men nå utvider vi horisontene våre, og satser stort på andre reisemål vi har like stor tro på, sier Fossum.
Kroatia, Albania og UAE er eksempler på dette. På kort tid har Apollo også blitt Norges største arrangør av reiser hit, og til Albania er de foreløpig også den eneste.
– Albania er utrolig fascinerende. Landet byr på fantastiske strender, en dramatisk natur og ikke minst en fengslende historie, og utviklingen går i rekordfart. På mange måter minner det også litt om Hellas på 1970-tallet – autentisk og uberørt, sier kommersiell direktør Nina Hornewall.
Fortsetter å satse lokalt
En annen soleklar faktor for Apollos suksess er nærheten til kundene. Reisearrangøren legger mye stolthet i å være en nordisk aktør med lokale kontorer, som kommuniserer direkte til respektive markeder.
– Vi har ingen mål om å sentraliseres, snarere tvert om. For oss er det viktig å bevare den lokale forankringen vi har, og satsingen vår på distriktene. Derfor har det vært helt avgjørende for oss å finne en partner som forstår det nordiske markedet, og de forskjellene og likhetene som finnes mellom de ulike landene. Her er NORD DDB veldig sterke, og vi har funnet en langsiktig, strategisk partner, med god innsikt i både markedet og våre kanaler. Vårt samarbeid skal synes og kjennes gjennom hele reisen, sier Fossum.
Også NORD DDB er fornøyde med valget Apollo har tatt:
– Vi er utrolig glade over å få samarbeide med Apollo, og å komme inn i en tid hvor det skjer mye i hele reisebransjen. 2018 kommer til å bli et spennende år i Apollos historie. De har mye på gang, og vår oppgave blir å sørge for at omverdenen biter seg merke i utviklingen, sier Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer i NORD DDB.
Foto: Kos ved bassengkanten. Foto fra Apollo.